lørdag den 15. juni 2013


På jagt med kameraet efter billeder af mine egne iris og til blogkaffe hos Berit i Irishaven hvor jeg ”fangede” nogle af Berits iris.
Berit fra Irishaven sende mig en mail med en invitation til blogkaffe – og da jeg ikke har været så aktiv på bloggen, har jeg ikke set invitationen der, så jeg er rigtig glad for det ekstra tiltag, og der var da heller ingen tvivl om, at jeg bare MÅTTE takke ja til, at besøge Berit i irishaven.


 
 
Det var en RIGTIG RIGTIG hyggelig eftermiddag hvor også Katy fra Madam Bæk kom forbi, og snakken gik lystigt om vores fælles interesse HAVEN !
 
 

 
Pludselig var der gået nogle timer og da jeg skulle til at tage billeder af alle Berits flotte iris var det begyndt at blæse kraftigt op, så det var ikke den nemmeste opgave at få taget billederne, og der er desværre også en del iris jeg måtte opgive at tage billeder af, da de blafrede for meget i vinden ØV. Men lidt blev det til, og jeg nåede da også lige hjem inden himmel og hav stod i et. 
 
Tak Berit for en utrolig hyggelig eftermiddag hos dig - hvor har du mange flotte og dejlige Iris, men i det hele taget utrolig mange forskellige planter.

Godt initiativ, og tak fordi du ”hankede” op i mig.
 
 
For nogle dage siden var jeg rundt i vores egen have for at prøve at fange nogle billeder af de Iris vi har her på matriklen.
 
 

 
 

 
 
 
 
 

16 kommentarer:

  1. Hrj Anita.Fik også en mail.Men havde desværre en frokost aftale.Det ser ud til at i havde en hyggelig eftermiddag.Dejlige iris du viser......både fra Berits have,men også fra din egen have.Den sarte lyseblå er jeg helt forgabt i.Jeg har valgt at vise min køkkenhave og drivhus idag......fik min første kartoffelmad i dag mums!Godnat herfra knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Kartoffelmad - så er det sommer !
      Du kan tro vi havde en hyggelig eftermiddag, øv du ikke kunne være med, men invitationen kom jo også sent, så mange havde andre planer ! Jeg havde selv lige et hul i kalenderen, og da det har været en rigtig øv uge for mig, var det super at kunne kører afsted og få en god havesnak.
      God søndag.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  2. Ja det var hyggelige timer vi havde, og hvor gik de timer hurtig. Jeg fik regnen med det meste af vejen hjem.

    Virkelige dejlige billeder du viser af Iris Anita.

    Ha' nu en dejlig søndag. Jeg vil om lidt bevæge mig ud til træning endnu engang :)

    Kat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej kat
      Jeg nåede lige at løbe ind fra bilen mellem dråberne, og så gik det ellers i gang.
      Ja nogle billeder blev det da til på trods af vejret.
      Også god søndag til dig og held og lykke med træningen og "eksamen" når i når der til, jeg håber det giver "pote".
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  3. hej Anita
    Det var bare så dejligt at have besøg af jer og kunne snakke om blomster mens timerne fløj af sted. Det vil jeg helt sikkert gentage :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit
      Ja hold da op hvor tiden gik hurtigt !
      Det kunne være rigtig hyggeligt om du gentog succesen, jeg kommer gerne forbi dig igen.
      God søndag.
      Mange hilsner
      Anita
      PS jeg skal ud og ha' gravet valmuen ned, det måtte jeg undlade i går, for med det vejr var det bare at komme ind.

      Slet
  4. Flotte iris både hos dig og hos Berit. Det er hyggeligt med sådan et lille havetræf. Vi må jo finde sammen, os der bor i nærheden af hinanden. Jeg bor jo lidt langt væk, så fremmødet hos mig er meget flot. Jeg håber, at der kommer flere, som ikke har været her til næste år, sammen med dem, der har selvfølgelig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber at få gennemført en familieweekendtur til Samsø næste år - og så kommer jeg helt sikkert og banker på din dør :o)

      Slet
    2. Du er meget velkommen Berit :) men skriv lige først, selvom jeg ikke er meget hjemme fra, så alligevel.

      Slet
    3. Hej Lisbeth
      Ja det er virkelig hyggeligt og givende at finde sammen til en GOD havesnak. Du har jo helt ret i, at du for os bor "lidt" langt væk, men som Berit, vil jeg også planlægge en tur til Samsø en dag hvor det passer ind i familielivet i øvrigt ! Jeg vil rigtig gerne opleve din have IRL og dig selvfølgelig
      God aften.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  5. Det lyder hyggeligt og jeg er glad for at Berit vil gentage arrangementet for jeg var forhindret i at deltage.
    Både dine og Berits Iris er flotte, jeg er især kær i de lyseblå nuancer:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Hyggeligt du kiggede forbi her på bloggen, jeg har ikke været så aktiv på det sidste, så det er længe siden vi har "set noget til hinanden".
      Jeg giver dig helt ret i, at de lyseblå virkelig er flotte, men de tager sig faktisk også specielt godt ud på billeder, min egen lyseblå Gemanica har jeg hjembragt fra et havebesøg i en engelsk have for 16 år siden - det var før jeg egentlig blev "rigtig" haveinteresseret, så det er ekstra sjovt for mig når den blomstrer.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  6. Dejligt med havebesøg og plantesnak:)Superfine fotos du har lagt op her,kan særlig godt lide den lyse skægiris,nederst til venstre for pseudacorus.
    Jeg har svært ved at læse den skrift på siden,måske er det mine øjne eller skærm??
    Ha en fin dag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja en sådan eftermiddag går bare ALT FOR HURTIG !
      Den lyse skægiris har også en lidt speciel farve, og fotoet gengiver den faktisk ikke helt korrekt, jeg synes der er et svagt anstrøg af brunlig i den blå farve !
      God aften.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  7. Altid spændende at se andres have.
    Gode billeder af de mange smukke blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ELSKER også at besøge andres have, så det kan jeg kun tilslutte mig .
      Tak for de rosende ord.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet