søndag den 1. februar 2015



Tulipaner!

Dejligt er det, at vi nu kan købe danske tulipaner til vaserne, og jeg har da også nydt en fin buket her inde i stuen, men der er nu ikke noget som de tulipaner vi har i haven.
 
Jeg glæder mig i hvert fald til mine tulipaner dukker op og begynder at blomstre, og jeg håber ikke at alt for mange løg er gået til, men jeg har smugkigget i tulipanbillederne fra sidste år, og fået en lille forsmag på hvad der forhåbentlig er i vente af tulipaner her på matriklen.



 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
En dejlig buket danske tulipaner.
 

33 kommentarer:

  1. Du har de dejligste tulipaner - sikke nogle flotte farver og former! Jeg glæder mig usigeligt meget til foråret.
    Rigtig god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Madame
      Tulipaner kan jeg bare ikke få for mange af, og jeg ønsker mig ALTID endnu flere i haven, for jeg synes det er så livsbekræftende når de står der fine og sprøde og viser deres smuke hoveder.
      God søndag også til dig.
      Anita

      Slet
  2. Hej Anita,
    Hvor viser du en masse skønheder. Jeg glæder mig også til de dukker op.
    Jeg har også købt tulipaner til stuen i sidste uge. I dag har jeg taget Kirsebærgrene ind i håb om de springer ud og viser lidt snyde forår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg tror vi alle "laver" snyde forår i stuen, og jeg forstår godt du har taget kirsebærgrene ind, for de er da også noget af det fineste når de springer ud der inde i vasen, og man rigtig kan nyde dem helt tæt på.
      Jeg tænker at køre forbi "vores plantecenter" i morgen, for de har jo stadig tulipaner til en rigtig god pris, og som du kan se er mine meget på retur :0)
      God søndag.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  3. Hej Anita.Sikke da nogle dejlige billeder af alle dine skønne tulipaner.
    Kan næsten ikke vente på at de første dukker op derude i haven.
    Det er bare noget af det bedste ved foråret .
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Det kan jeg heller ikke, men vi må desværre nok vente lidt endnu :0( forventningens glæde er nu heller ikke at kimse af, og vi nyder jo så ekstra meget det vi kan tage ind i mellemtiden.
      God aften også til dig.
      Knus

      Slet
  4. Ja, det er værd at vente på :) Tulipaner er forårshavens primadonnaer og vi kan sagtens have en masse af dem - elsker dem :) Smukke billeder.

    SvarSlet
  5. Det er en helt rigtig betegnelse - forårshavens primadonnaer - man kan bare ikke få nok af disse danserinder.
    God aften
    Anita

    SvarSlet
  6. Tulipaner kan bare ikke få for mange af, jeg glæder mig også, så smukke billeder. Jeg 'snyder' også og selv her langt ude er det til at få de danske, ekstra skønt.
    Kh Anne Mette (markedet i Lyngby er 26.4)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg tror vist der er enighed om, at det er en primadonna vi har med at gøre, som varsler det længe ventede forårets komme, og vi kan slet ikke lade være med at købe dem, hverken som løg til haven eller buketter til stuen.
      Tak for info om markedet den 26/4 - er skrevet i kalenderen - håber jeg får mulighed for at komme forbi der, skal til eksamen den 4. el. 5. maj.
      God uge.
      Kh Anita

      Slet
  7. Herligt smugkig. Jeg glæder mig også til knitrende friske tulipaner i smukke farver.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi længes vist alle sammen efter denne primadonna, og så må vi jo snyde lidt ;0)
      God uge.
      Kh Anita

      Slet
  8. Ja tenk, snart skal de blomstre i hagene våre igjen. Bare å glede seg. Så utrolig mange vakre sorter og farger du byr på. Som sukkertøy:) Ha en god uke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen her til min blog.
      Ja det er dejligt med lidt forskelligt, og så kom jeg alligevel til at tænke på dem jeg ikke fik lagt på indlægget her, men pyt det var lige de billeder jeg stødte på.
      Også god uge til dig.
      Kh Anita

      Slet
  9. Hei! Ser at jeg har forsømt meg. Jeg har ingen fiolette tulipaner. De er vakre. Det er himla deilig at våren nærmer seg. Gleder meg vanvittig. Lyset vender sakte, men sikkert tilbake.
    God kveld! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det har du helt sikkert hvis du ingen tulipaner har - det må du få gjort noget ved til efteråret. Ja nu kan vi virkelig mærke at der er flere lyse timer og at vi går mod forår og sommer (også selv om vi har fået en mængde sne her i nat og i løbet af dagen).
      God aften.
      Anita

      Slet
  10. Hej Anita
    Ja det bliver dejligt, når der igen er tulipaner, men det varer lidt - her sner det og det lægger sig til en forandring.
    God mandag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Her sner det godt nok også, og der lægger en hel del, så derfor har jeg også hjemkøbt en fin buket tulipaner på vejen hjem fra kursus i Kbh. i dag - det var noget af en tur at komme frem og tilbage.
      God aften.
      Anita

      Slet
  11. Härligt med tulpaner i trädgården! Dina ser alldeles bedårande ut!
    /Anja

    SvarSlet
  12. Härligt med tulpaner i trädgården! Dina ser alldeles bedårande ut!
    /Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anja
      Ja dem kan vi hurtigt blive enige om at vi ikke kan undvære.
      Jeg prøver at finde lidt forskellige, men jeg synes meget det er det samme udvalg man kan få alle vegne, måske det er anderledes i Sverige ?
      God aften.
      Anita

      Slet
  13. Hej Anita
    Der er ikke noget som forventningens glæde..især når den bliver indløst :0) her er også blevet lagt mange nye løg i efteråret.
    Det bliver så skønt når vi kan glædes over Tulipanerne og alle deres forårsvenner venner i haven :-)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Det bliver spændende at følge på din blog når du viser resultatet - det glæder jeg mig til.
      Du har ret - tulipanernes forårsvenner kan vi heller ikke undvære, vi havenisser vil jo så gerne ha´ det hele ;0)
      Så på Lisbeths blog at du foreslog at fylde en bil og kører til blogtræf hvilket jeg synes var en fantastisk ide og også gerne ville være med på, jeg kan blot ikke sidst i juni da vi har en datter der bliver student.
      God aften.
      Anita

      Slet
  14. Smukke blomste og meget flotte fotos.
    Mange have hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna Vibeke
      Tak for de rosende ord.
      God aften.
      Anita

      Slet
  15. Hej
    Jag håller med dig om att tulpanerna i trädgården är snäppet bättre än de i vas.
    Många fina du har i dina rabatter.
    Annika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annika
      Dem jeg har i haven kan jeg ikke nænne at klippe af til vaser, jeg vil nyde dem i deres rette element, men så er det jo godt vi kan købe nogle til vasen på nuværende tidspunkt, hvor vi nyder dem ekstra meget inde.
      Tak for dine rosende ord.
      God aften.
      Anita

      Slet
  16. Åh, jeg vil have maj måned nu! Jeg har danske tulipaner i vaserne, og de er dejlige, men, nej, det er ikke det samme som dem der kommer i haverne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Vi er vist mange der længtes efter forår og at alting grønnes !
      God dag.
      Anita

      Slet
  17. Svar
    1. Hej Mariana
      Tak for de rosende ord.
      God aften.
      Anita

      Slet
  18. Der er meget smukt i vente :-)
    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man mærker tydeligt hvor længselsfulde alle er på denne tid af året.
      God dag
      Anita

      Slet